Met oorlog komt macht, met macht komt respect en met respect komt uiteindelijke dominantie over de natie. 4 Warlords strijden tegen elkaar met als enige doel elkaar te vernietigen en alles wat in de weg staat! Sabotage en explosies zijn de enige garantie in deze oorlog.
Déjà vu, dat gevoel dat je het moment dat je nu beleeft eerder hebt meegemaakt, misschien in een droom, een gedachte of zelfs in een vorig leven? Er zijn verschillende verklaringen voor dit verschijnsel, maar in de wereld van online gokken kan déjà vu ontstaan door de gewoonte van gokkastenontwerpers om ideeën ’te lenen’, ‘inspiratie’ bij elkaar te halen of simpelweg de creaties van hun concurrenten over te nemen. Déjà vu kan een ervaring zijn die spelers ondergaan wanneer ze de gokkast Tanked van ontwikkelaar Nolimit City uitproberen. Dit spel lijkt opvallend veel op de populaire Pirots-reeks van ELK Studios, hoewel het team in de typische NLC-stijl hun versie heeft verrijkt met verschillende explosieve wapens om hun eigen stempel erop te drukken.
In dit geval verwijst het woord ‘Tanked’ niet naar het drinken van te veel alcoholische dranken, maar naar een strijd tussen vier Warlords die door de rollen bewegen en elkaar opblazen in feitelijke tanks. Kleine tanks. Daarnaast is het opblazen van symbolen van personages een van de voornaamste doelstellingen van het spel, omdat dit kan resulteren in meerdere strategisch aantrekkelijke uitkomsten. Hoewel Tanked visueel minder opzienbarend is dan de Pirots-gokkasten, doet de oorlogsachtige (en later misschien hemelse?) setting zijn werk, ondersteund door complotachtige, sfeervolle muziek.

Uitbetalingen worden gedaan wanneer het actieve bewegende personage symbolen oppakt die dezelfde kleur hebben als het personage zelf. Alle personages kunnen wild-symbolen verzamelen. Nadat alle mogelijke verzamelingen hebben plaatsgevonden, vallen de symbolen naar beneden om de rollen opnieuw te vullen. Bovendien kan elk personage in het spel vermenigvuldiger-symbolen oppakken, die van toepassing zijn op alle winsten. Vermenigvuldigers zijn optelbaar.
Tanked heeft vier soorten Tank Boosters die door de personages kunnen worden opgepakt. Het personage draagt de Tank Booster totdat er geen beweging meer op het scherm is, waarna het deze gebruikt. Dit zijn:
Rocket – het personage schiet naar de muur dichtbij een willekeurig vijandelijk personage. Dit verwijdert alle vijandelijke personages en uitbetalingssymbolen in een explosiepatroon, waardoor de grootte van het raster met 1 stap toeneemt.
Grenade – het personage gooit de granaat naar een willekeurig vijandelijk personage. De explosie verwijdert alle uitbetalingssymbolen in een explosiepatroon.
Power Drill – een personage met een Power Drill rijdt naar de grootste cluster van overeenkomende symboolkleuren. Het verwijdert alle vijandelijke personages, uitbetalingssymbolen en wild-symbolen op zijn pad, terwijl het alle Tank Boosters, vermenigvuldigers en scatter-symbolen oppakt. Het heeft geen effect op de xBomb, Barrel Bomb of MAXWIN-symbolen. Als het personage met de Power Drill niet kan bewegen, explodeert het personage, waardoor uitbetalingssymbolen in het explosiepatroon worden verwijderd.
Airstrike – het personage raakt tot 3 vijandelijke personages, wat een explosiepatroon creëert.
Als een Tank Booster een personage verwijdert, verliest het een leven en verschijnt het opnieuw op de rollen wanneer nieuwe symbolen vallen. Als het getroffen personage eerder een Tank Booster heeft verzameld vóór de explosie, houdt het deze vast bij de volgende drop. Explosies hebben geen invloed op scatters, xSplit, xNudge of wild-symbolen.

xBombs en Barrel Bombs exploderen alleen als er geen beweging van personages is en er geen beschikbare Tank Boosters zijn. De xBomb verwijdert alle uitbetalingssymbolen in een explosiepatroon en verhoogt de algehele vermenigvuldiger met +1. De Barrel Bomb verwijdert ook alle uitbetalingssymbolen in een explosiepatroon en vergroot het raster verticaal of horizontaal met +1 stap.
Wanneer 3 personages naast elkaar staan en geen van de personages kan bewegen, veroorzaken ze een Small Boom-explosie, waarbij alle uitbetalingssymbolen en personagesymbolen in het explosiepatroon worden verwijderd. Wanneer 4 personages naast elkaar staan en geen van de personages kan bewegen, veroorzaken ze een Big Boom-explosie, die alle uitbetalingssymbolen en personagesymbolen in het explosiepatroon verwijdert en de grootte van het raster met +1 stap vergroot.
Het xNudge Wild-symbool duwt naar beneden tot de onderkant van de rollen of totdat het een symbool zonder uitbetaling raakt. Als er geen vermenigvuldiger is wanneer de xNudge landt, wordt de vermenigvuldiger ingesteld op 2. Het verhoogt vervolgens de vermenigvuldiger met +1 voor elke stap die het duwt. Als er aanvullende xNudge Wild symbool landen, wordt er een +1 vermenigvuldiger toegevoegd. Het xSplit-symbool splitst alle uitbetalingssymbolen horizontaal of verticaal, waardoor hun grootte wordt verdubbeld, en verandert daarna in een wild. Het verdubbelt ook de waarde van elke vermenigvuldiger die het raakt.